EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD | REGGELI ÖTLETEK


Sokan érdeklődtetek, hogy miért hagytam abba az Életmód rovatot, ezért mondhatom, hogy közkívánatra íme, az újabb poszt, de ez így nem lenne teljesen igaz, ugyanis már egy ideje terveztem a folytatást, csak valahogy mindig más jellegű cikk élvezett elsőbbséget. Egyébként ha követtek Instagram-on, Facebook-on, ott szoktam megosztani recepteket, tippeket, szóval azért annyira nem merült feledésbe a téma, de mivel egy teljes cikkbe mégiscsak több minden belefér, ezért mindenképpen szerettem volna itt is folytatni.
Az életmódváltás során rengetegen futnak bele abba a problémába, hogy egy idő után nincs ötletük, hogy mégis mit kellene enniük, és elkezdenek unalmasan, egyoldalúan táplálkozni, aminek bizony az lesz a vége, hogy hamar megunják, és visszatérnek a régi, egészségtelen ételek fogyasztásához, hiszen akármennyire is egészséges és finom mondjuk egy teljeskiőrlésű, zabpelyhes reggeli, ha minden nap azt eszel, rövid úton megutálod, és gondolni sem tudsz rá többet.

Ebben a posztban, ami az újraindult életmód-sorozatom 1. része, pár reggeli ötletet osztok meg veletek, amiket én is szívesen készítek. Nagyrészt gyorsan összedobhatóak a sietős reggelekre, illetve extrább reggeli is van köztük, a kényelmes napok indításához. Egyben közösek ezek a receptek: egyszerűen elkészíthetőek, és nagyon finomak.


SÜLT TOJÁS / TÜKÖRTOJÁS

Kezdeném a legnagyobb kedvencemmel, amihez igazából nem szükséges recept sem, hiszen tojást sütni mindenki tud. :) A lényeg egy jó teflonserpenyő, amire akár zsiradék sem szükséges. Én egy icipicit (1 mokkáskanálnyi elég) mondjuk mindig szoktam tenni alá, az íze kedvéért, pl. libazsír, kacsazsír tökéletes. /Én mondjuk a kacsát semmilyen formában nem eszem meg, mivel nem vagyok hajlandó elfogyasztani egy ilyen cuki állatot, de ez az én egyéni felfogásom. :)/ Sokan ódzkodnak a zsíroktól, és szinte hallom, ahogy páran felhördülnek, hogy mégis mit keres a zsír egy egészséges életmódról szóló cikkben? Nos erre, válaszként a  Táplálkozási Akadémia Hírlevélből idéznék egy mondatot: "Energiaforrásként szolgálnak a szervezet számára, segítik a zsírban oldódó vitaminok felszívódását, állandó szinten tartják a testhőmérsékletet, valamint szükségesek a sejthártya felépítéséhez, egyes hormonok működéséhez, valamint a D-vitamin képződéséhez."
Fűszerezni, ízlés szerint kell, én egy kis őrölt csilivel szoktam megbolondítani. Mellé egy szelet pirítós, ami teljes kiőrlésű kenyeret szokott nálam jelenteni.


ZABKÁSA

Hatalmas kedvencem! Az olyan napokon, amikor megőrülök egy kis édességért, mindig ezt vetem be. Egész napra elűzi az édesség iránti igényem, nem vágyom utána már csokikákra, cukorkákra, semmi ilyesmire. Fantasztikus hatása van a szervezetre, ugyanis egész délelőttre eltelít, feltölt energiával, rostanyagainak köszönhetően pedig kitűnő a béltisztító hatása. Lassan felszívódó, komplex szénhidrátokat tartalmaz, szóval diétában is bevethető. Én a lehető leggyorsabb és egyszerűbb módszerrel szoktam elkészíteni, azaz mikróban. Ha valaki nem szereti a mikrót, természetesen főzni is lehet, de mivel nekem nincs problémám MikRobival (mikrónk neve :D), ezért én mindig így készítem. Nem csak egyszerűbb szerintem, hanem kevesebb a mosogatnivaló is, ugyanis kapásból abban a tányérban készül, amiből aztán meg is eszem. A receptje ezáltal olyan egyszerű, hogy egy gyerek is el tudná készíteni. Hozzávalók:4 evőkanál zabpehely, annyi tej, amennyi ellepi (vízzel is készíthető, ha nem iszik valaki tejet), ízlés szerint édesítő (lehet ez méz is akár, de én pl. Update Zero cukrot használok, ami egy eritrit alapú édesítő vagy simán eritrit). A mikró legmagasabb fokozatán kb 3 percig "főzöm", majd megszórom egy kis holland kakaóporral vagy gyümölccsel, vagy mindkettővel. :)
Egyébként nemrég olvastam a zabpehelyről egy érdekes cikket valahol, hogy a teljes kiőrlésű változatát érdemes fogyasztani, így a mellrák ellen is hatékonyan véd.


MÜZLI

Maradva még a zabpehelynél... és miért is ne maradnánk, hiszen fantasztikus az élettani hatása: igazi vitamin- és ásványianyag-bomba: tamin (B1-vitamin), szelén, E-vitamin, magnézium, foszfor, cink, mangán és vas is található benne. Szóval a müzli. Na persze nem a boltban kapható agyoncukrozott pajtikra gondolok! Szuperül elkészíthető ez a finomság otthon, ráadásul nagyon gyorsan elkészül. Egy kis natúr zabpehely, gyümölcs, mandula vagy kókuszforgács, plusz egy kis natúr joghurt (nekem a görög jogi a kedvencem).

SZENDVICS

A jó, öreg szendvics. Sulis évek állandó kísérője, néha már a falra tudtunk volna tőle mászni. A trükk abban van, hogy itt is merjük változatosan elkészíteni, ne mindig ugyanaz legyen. Én, bár nem vagyok vega, nem mindig kívánom a húst, pedig a szendvics sokaknál egyenlő a sonkával, szalámival..stb. Ez esetben hús nélkül készítünk finom szendvicset: egy kis light krémsajt, megpakolva a kedvenc zöldségekkel, nálam ez mostanság a retek, és az örök kedvenc, kígyóubi. Nem csak szép, hanem nagyon-nagyon finom is. Light krémsajtnak ajánlom a Lidl-ben kapható Linessa sajtkrémet. De nagyon fincsi az Aldi-s Cottage Cheese is, amibe egy kis snidlinget szoktam pakolni (Állítólag édesség is készíthető belőle, de azt én még nem próbáltam.).


Húsimádóknak pedig mehet még rá egy kis sonka is. Ha husis kedvemben vagyok, én is rakok rá. Nyilván rengeteg variációban készíthető szendvics, de estig is írhatnám, akkor sem végeznék. Ha rákerestek, hogy "egészséges szendvics", rengeteg szuper ötletet kidob Google barátunk. Nekem mostanság ez a kedvencem.

TURMIX

Van olyan, hogy az embernek nincs étvágya, de ilyenkor sem érdemes - legalábbis szerintem - kihagyni a reggelit. Én összedobok egy turmixot, ami egyrészt nagyon finom, könnyed, ráadásul szép is. A kedvenceim: banán-, málna-, barack turmix, illetve vegyesen, többféle gyümölcsből is jó. A megmosott gyümölcsöket összeturmixolom tejjel, plusz egy kis édesítőt is lehet bele tenni, ha savanykásabb gyümiket használsz, és kész is, máris fogyasztható.


MUFFIN...VAGY MÉGSEM?!

Fogok egy kis bacon-t, kibélelem a sütőformát, majd szórok bele ízlés szerint zöldségféléket pl. egy kis snidling, újhagyma, paprika, ezt felöntöm a felvert a tojással (vagy ha tükörtojásos kedvünk van, akkor csak beleütöm egyben). Bedobom a sütőbe, majd egy kis sütés után még megszórom reszelt sajttal, és így is sütöm, amíg el nem készül. Isteni! Nem bonyolult az elkészítés, és nem is tart túl sokáig, de azért mégsem a sietős reggelek reggelije ez, inkább hétvégén. :)


Plusz két kakukktojás, hiszen ők nem ételek, illetve ilyen-olyan okokból kifolyólag sokan nem isszák őket, de az én reggeleimben szerepet játszanak, ezért pár sort ők is megérdemelnek. Ha szereti valaki, úgyis issza őket, ha nem, akkor nem, nélkülük is lehet élni, csak én nem akarok. :)


REGGELI ITALOK

Emellett az én napom indítása elengedhetetlen a kávé nélkül, amit szintén a feljebb említett édesítővel fogyasztok + ha van itthon akkor a kényeztetés fokozása érdekében teszek rá egy kis cukormentes tejszínhabot is. A kávéról nagyon megoszlanak a vélemények, míg egyesek szerint kerülnivaló, mások szerint mértékkel fogyasztva inkább egészséges. Ezt mindenki maga döntse el, hogy mit gondol róla, én ez utóbbiban hiszek, hogy mértékkel, jótékony. Éhgyomorra semmiképp nem javasolt, illetve én napi 2-nél nem iszom többet. Érdemes utánaolvasni, tényleg rengeteg jó tulajdonsága van, számomra pedig egy kis rituálé is reggelente, imádom a kávéfőző hangját, illetve a frissen főtt "feketém" illatát. :)


A másik kedvenc italom - nem csak reggelente, és nem csak melegen - a tea, azon belül is a zöld tea. A zöld tea antioxidáns hatásának köszönhetően felveszi a harcot a szabadgyökökkel, emellett pedig még fertőtlenítő, antibakteriális hatása is van a benne levő katekineknek köszönhetően. Ráadásul a zöld tea hatékony segítséget nyújthat a zsírégetésben is. ;)
Mivel nem vagyok egészségügyi szaklap, legyen elég ennyi, ha jobban érdekel a téma, olvasgass utána, szuper írásokat találni a neten. :) Én a teát lehűtve, simán viszem is magammal a tupper-es eco palackomban. Édesíteni nem szoktam, de néha azért egy kis mézet teszek bele.


Remélem tetszett nektek ez a cikk, és a sorozat ötlete, hamarosan érkezik a folytatás, amiben a köztes étkezésekre (tízórai, uzsonna) hozok tippeket. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásod! Megjegyzésed a jóváhagyásom után jelenik meg.